Методологічні
пояснення
Індекс
споживчих цін (ІСЦ) –
показник, який характеризує зміни в часі загального рівня цін на товари та
послуги, які купує населення для невиробничого споживання. Відображає зміни
вартості фіксованого набору споживчих товарів та послуг у поточному періоді
порівняно з базисним.
Розрахунки
ІСЦ проводяться на
основі даних про ціни, одержаних шляхом реєстрації цін (тарифів) на споживчому
ринку, та даних національних рахунків щодо витрат домогосподарств на кінцеве
споживання по країні в цілому на рівні розділів, груп і класів за Класифікацією
індивідуального споживання за цілями. Для подальшого розподілу використовується
деталізована інформація щодо споживчих грошових витрат домогосподарств за результатами
обстежень умов життя домогосподарств.
Реєстрація
цін – метод збору
інформації про ціни на товари (послуги), що включені до споживчого набору за
вибірковою сукупністю підприємств торгівлі, сфери послуг та ринків.
Споживчий
набір товарів (послуг)-представників
– репрезентативно відібраний перелік товарів та
послуг, що найчастіше споживаються населенням. Визначається централізовано і є
єдиним для всіх регіонів країни.
Товар
(послуга)-представник –
сукупність видів товарів (послуг), які є однорідними за своїми споживчими
властивостями та призначенням і мають однакові тенденції щодо зміни цін.