18.07.2019

Зовнішня торгівля товарами

У січні–травні 2019 року з області експортовано товарів на 310662,8 тис.дол. США, імпортовано в область – на 231750,3 тис.дол. США, що на 8,6% та на 17,5% відповідно більше рівня січня–травня 2018р.

Зовнішньоторговельні операції здійснювались з партнерами із 101 країни світу. Найбільші з них – Німеччина, Китай, Білорусь, Польща, Угорщина та Італія.

Значні обсяги зовнішньої торгівлі припадали на країни Європейського Союзу: 61,3% – в обсягах експорту та 53,0% – імпорту товарів Житомирщини.

У товарній структурі 23,0% експорту та 23,1% імпорту склали машини, обладнання та механізми; електротехнічне обладнання. Вагомою в зовнішньоторговельному обороті була також частка продуктів рослинного походження, текстильних матеріалів та виробів, мінеральних продуктів, деревини і виробів з неї, полімерних матеріалів та пластмасових виробів, недорогоцінних металів та виробів з них, засобів наземного транспорту, літальних апаратів, плавучих засобів, виробів з каменю, гіпсу, цементу.

15.07.2019

Структурні зміни в ЄДРПОУ

В Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України у Житомирській області на 1 липня 2019 року значилось 30819 юридичних осіб.

Впродовж другого кварталу 2019р. до ЄДРПОУ було включено 268 юридичних осіб, з них 149 товариств з обмеженою відповідальністю, 61 об’єднання громадян, 21 фермерське господарство, 10 приватних та 4 комунальних підприємства, 6 державних організацій, по 4 органи місцевого самоврядування, комунальні заклади та обслуговуючі кооперативи, 2 адвокатських бюро. Крім того створено асоціацію, сільськогосподарський обслуговуючий кооператив та товариство з додатковою відповідальністю.

З числа 61 об’єднання громадян, що розпочали громадську діяльність, 34 громадських, 3 профспілкові, 2 благодійні та 1 релігійна організація, 21 об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.

У місті Житомирі зареєстровано близько 47% новостворених суб’єктів господарювання.

З квітня по червень вилучено 107 юридичних осіб, з них 67 – за власним бажанням, 31 – у зв’язку з реорганізацією, 9 - за рішенням суду.

Житловий фонд у 2018 році

На початок 2019 року житловий фонд області становив 33,9 млн.кв.м загальної площі, у тому числі міський фонд складав 16,8 млн.кв.м, або 49,6%, сільський – 17,1 млн.кв.м., або 50,4%.

На кожного жителя області у 2018р. припадало в середньому 27,8 кв.м загальної площі. При цьому забезпеченість житлом в міських поселеннях була дещо нижча, ніж на селі. У середньому кожний сільський житель мав на 10,7 кв.м просторніше помешкання, аніж городянин (34,1 кв.м проти 23,4 кв.м відповідно).

Житловий фонд Житомирщини на початок 2019р. нараховував 382,1 тис. житлових будинків, кількість квартир в яких складала 591,6 тис.

На початок 2019р. гарячим водопостачанням обладнано 30,0% загальної площі житлових приміщень, водопроводом та каналізацією – 39,9% та 39,5% відповідно, опаленням – 51,3%, газом (природним та скрапленим) – 82,9%.

Цінова ситуація на споживчому ринку

За розрахунками Держстату споживчі ціни в червні 2019 року порівняно із травнем п.р. по області знизилися на 0,4%, по Україні – на 0,5%.

На споживчому ринку в червні 2019р. на продукти харчування та безалкогольні напої відбулося зниження цін на 1,0%. Зокрема, яйця здешевшали - на 30,6%, сало – на 5,8%, шоколад, оливкова, соняшникова олія, кисломолочна продукція, сметана, молоко – на 0,6–2,8%. Також знизились в ціні овочі загалом на 18,3%, у т.ч. коренеплоди, цибуля та гриби – на 19,6%, овочі, вирощені з насіння, – на 25,9%, капуста – на 50,3%. У той же час, картопля подорожчала на 27,3%.

Окрім того, цукор став дорожчим на 3,7%, фруктові соки, масло, макаронні вироби, кондитерські вироби з борошна та цукру, риба та продукти з риби, сіль, прянощі та кулінарні трави, соуси, приправи, чай, хліб, борошно і крупи – на 0,7–1,9%.

Ціни на фрукти підвищилися в цілому на 8,8% внаслідок подорожчання яблук на 41,6%, цитрусових – на 10,5%, натомість, ягоди здешевшали – на 14,8%, банани – на 5,5%.

Алкогольні напої, тютюнові вироби зросли в ціні загалом на 1,2%, зокрема, тютюнові вироби – на 1,9%.

04.07.2019

Оплата населенням житлово-комунальних послуг

У травні 2019 року населенням області сплачено за житлово-комунальні послуги, враховуючи погашення боргів попередніх періодів, 325,5 млн.грн, що становить 203,1% від нарахованих за цей період сум.

Заборгованість населення з оплати житлово-комунальних послуг упродовж травня п.р. зменшилась на 165,2 млн.грн, або на 21,7%. У її структурі переважали борги за постачання природного газу та централізоване опалення і постачання гарячої води.

У травні 2019р. з населенням області було укладено 228 договорів щодо погашення реструктуризованої заборгованості на загальну суму 1115,8 тис.грн. Сума внесених платежів, з урахуванням довгострокових договорів, становила у травні п.р. 665,1 тис.грн.

02.07.2019

Заробітна плата

У травні 2019 року середня заробітна плата штатних працівників підприємств, установ та організацій Житомирщини (із кількістю найманих працівників 10 і більше осіб) становила 8400 грн, що перевищує законодавчо встановлені соціальні стандарти: мінімальну заробітну плату (4173 грн) у 2 рази та прожитковий мінімум для працездатних осіб (1921 грн) у 4,4 раза.

Порівняно з квітнем п.р. зарплата зросла на 4,6%, а до травня 2018р.– на 14,0%.

У промисловості області оплата праці складала 9280 грн, у сільському господарстві – 8278 грн, у будівництві – 7030 грн.

Індекс реальної заробітної плати у травні 2019р. порівняно з квітнем 2019р. становив 104,1%, а відносно травня 2018р. – 104,3%.

Стан виплати заробітної плати

На Житомирщині сума заборгованості із виплати заробітної плати на 1 червня 2019 року становила 6,7 млн.грн, що на 7,0% більше, ніж на початок 2019р. При цьому обсяг невиплаченої заробітної плати склав 0,4% фонду оплати праці, нарахованого за травень 2019р.

Частка області в сумі заборгованості регіонів України ез урахування тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим, м.Севастополя та частини тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях) становила 0,2%.

На економічно активні підприємства області припало 66,1% загального обсягу заборгованості, або 4,4 млн.грн, ще 33,9%, або 2,3 млн.грн – на суб’єкти господарювання, щодо яких реалізовуються процедури відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.